veel vaak gestelde vragen treffer uitzendbureau

Voor werknemers

Publicatiedatum 23 april 2022

Vragen tijdens de zoekfase

Ik ben op zoek naar een baan. Wat kan ik doen?
Je kan ons direct bellen op 072-5348571, dan bespreken we telefonisch direct wat voor baan je zoekt en wat wij open hebben staan. Wil je liever online kijken wat ons aanbod is? Dan kan je kijken bij “Bekijk alle vacatures”, staat jouw gewenste functie er niet tussen? Zet een “vacature alert” aan, dan krijg je een e-mail van ons bij nieuwe vacatures. Daarnaast kan je je ook open inschrijven, dan nemen wij contact met jou op om je inschrijving te bespreken.

Hoe maak ik een cv?
Lees hier hoe je een CV in elkaar zet. Je kunt ook gebruik maken van onze gratis online CV-generator.

Wat gebeurt er als ik gesolliciteerd heb?
Wij nemen binnen 1 werkdag contact met jou op. Neem je niet op? Dan sturen we je een e-mail waar we je vragen om contact met ons op te nemen. Daarna bespreken wij telefonisch jouw inschrijving en je werkervaring. Naar wat voor baan ben je opzoek? Hoeveel uur wil je werken? Wat heb je als laatste gedaan? Als we alles hebben besproken dan gaan wij kijken of wij een vacature hebben openstaan die bij jou past. Als dat zo is dan nodigen wij jou uit bij ons op kantoor. Tijdens dit intake gesprek vertellen wij jou over het bedrijf dat wij in gedachten voor jou hebben en leren we elkaar kennen. Als we elkaar goed kennen dan gaan wij jou voorstellen bij het bedrijf. Bij sommige bedrijven mogen we direct langs gaan. Dan stappen we samen in de auto en gaan we kijken of er een klik tussen jou en de werkgever is. Als dat zo is dan kan het zo zijn dat je hier de volgende werkdag al meteen mag beginnen. Bij andere bedrijven is het zo dat je eerst op sollicitatiegesprek gaat of dat je meteen ingepland kan worden. Dat hangt echt van het bedrijf af en wat hun werkwijze is. Wij zijn erg flexibel en kijken graag welk bedrijf goed bij jou past.

Ik ben uitgenodigd voor een intake, wat moet ik meenemen?

  • Neem een geldig paspoort of ID-kaart mee, een rijbewijs is niet voldoende
  • Je bankpas waar je jouw salaris op gestort wilt hebben.
  • Relevante diploma’s/certificaten (VCA, heftruckcertificaat of een aanhanger rijbewijs)

Kan ik makkelijk bij jullie parkeren?
Ja het is bij ons een blauwe zone gebied, dat betekent dat je hier 2 uur gratis kan parkeren met een blauwe schijf. Als je die niet hebt, dan hebben wij die voor jou bij ons op kantoor.

Hebben jullie nog sollicitatietips?
Zeker, in dit artikel lees je alles over wat te doen bij een sollicitatie.

 

Vragen tijdens de werkfase

Hoe werkt het fasen systeem?
Wij zijn aangesloten bij de ABU-cao. Als je nieuw bent start je bij ons in fase A. Hieronder zie je een schema met hoelang je in elke fase mag werken.

Fase

In dienst voor 03-01-2022

In dienst na 03-01-2022

Fase A

78 weken

52 weken

Fase B

4 jaar

3 jaar

Fase C

Onbepaalde tijd

Onbepaalde tijd

Wat voor contract krijg ik?
Je begint met een uitzendovereenkomst fase A. (Zie uitleg wat is een uitzendovereenkomst.)

Wat ga ik verdienen?
Elke inlener (bedrijf waar je gaat werken) volgt een eigen CAO. Dus per bedrijf verschilt het wat je verdiend. Wij betalen altijd volgens de CAO waar het bedrijf bij is aangesloten. Wij doen alles volgens de inlenersbeloning. Dat betekent dat wij jou nooit minder mogen betalen dan wat het bedrijf jou zou betalen als je hier rechtstreeks in dienst was gekomen.

Wat is een CAO?
Een collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) is een schriftelijke overeenkomst waarin alle arbeidsvoorwaarden in staan. Zoals over lonen, toeslagen, overwerktoeslagen, werktijden, proeftijden, opzegtermijnen en pensioen. Een cao wordt afgesloten door één of meerdere werkgevers, werkgeversorganisaties of werknemersorganisaties (vakbonden).

Hoe werkt de betaling?
Per werkgever gaat de urenverwerking anders. Bij een deel van de werkgevers moet je zelf je uren invullen in “Mijn Treffer”, bij een ander deel vult de werkgever zelf jouw uren in en kan jij ze inzien in “Mijn Treffer” of de werkgever werkt met eigen urenbriefjes waar de voorman jouw urenbriefje met de hand ondertekend en jij die naar ons moet doorsturen via administratie@treffer.nl of via Whatsapp 072 204 0908 (dit mag een foto vanaf je mobiel zijn).

Hoe kan ik reiskosten declareren?
Als jij bij jouw werkgever reiskosten mag declareren, dan staat er in jouw Mijn Treffer bij declaraties een urenbriefje klaar. Onderin dit urenbriefje kan je reiskosten toevoegen.

Waar vind ik mijn loonstroken en jaaropgaven?
In Mijn Treffer bij het kopje “Loonstroken”.

Wat is vakantiegeld en wanneer wordt dit uitbetaald?
Dit is een percentage wat jij naast je salaris opbouwt. Dit percentage is voor dit jaar 8,33%. Elk jaar rond mei/juni betalen wij het vakantiegeld eenmalig uit. Stop je eerder met werken, dan krijg je dit automatisch in je eindafrekening uitbetaald.

Krijg ik betaald als ik vrij neem?
Boven op je salaris bouw je naast je vakantiegeld nog vakantiedagen, kort bijzonder verlof en feestdaguren op. Op jouw laatste loonstrook kan je vinden hoeveel je hebt opgebouwd. Als je vrije dagen wilt opnemen, dan moet je een e-mail sturen naar administratie@treffer.nl of vul je vakantie uren in bij jouw declaratie.

Wat zijn kort bijzonder verlof uren?
Deze uren kan je opnemen als je bijvoorbeeld naar de tandarts, dokter, ziekenhuis, begrafenis of trouwerij gaat. Lees ook het artikel over de verschillende soorten verlof.

Krijg ik feestdagen doorbetaald?
Hiervoor heb je jouw feestdaguren opgebouwd. Als je het hele jaar fulltime hebt gewerkt dan kan je elke nationale feestdag hieruit uitbetaald krijgen. Als je minder hebt gewerkt, dan kan het zijn dat je niet genoeg hebt opgebouwd om alle dagen volledig hieruit uit te betalen. Dan kan je ervoor kiezen om je vakantiedagen in te zetten. Als je dit wilt moet je dit aangeven bij de administratie. Dit gaat niet automatisch.

Bouw ik pensioen op als uitzendkracht?
Een uitzendkracht bouwt pensioen op wanneer hij minimaal 21 jaar oud is en tenminste 8 weken heeft gewerkt bij hetzelfde uitzendbureau.

Kan ik als uitzendkracht een hypotheek aanvragen?
Ja dat kan, je kan aan de administratie vragen om een werkgeversverklaring voor je te maken. Deze wordt dan binnen 2 weken naar je verstuurd. Lees in dit artikel wat jij nodig hebt voor jou aanvraag.

Waar moet ik rekening mee houden als ZZP’er ?
Als ZZP'er zijn er meer dingen die je zelf geregeld moet hebben voordat je aan de slag kan. Alles hierover lees je in dit artikel.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?
E-mail naar administratie@treffer.nl met de gegevens die je wilt aanpassen. Dan passen wij het in het systeem aan.

Hoe kan ik toegang krijgen tot het Treffer Academy portaal?
Stuur een e-mail naar leren@treffer.nl met de vraag of je inloggegevens mag ontvangen, dan melden wij jou in het systeem hiervoor aan en krijg je van ons een e-mail terug met de inloggegevens.

Hoe kan ik een opleiding volgen via de Treffer Academy?
Als je via Treffer werkt, dan kan je contact opnemen met Dilara via 072-5348571 of via leren@treffer.nl. Dan neemt zij contact met jou op om te bespreken welke opleidingsmogelijkheden er voor jou zijn.

Hebben jullie werkkleding?
Ja, als je via ons werkt kan je een basispakket werkkleding krijgen. Dit kan je aanvragen bij Dilara en zij kijkt dan of je in Treffer kleding mag werken bij het bedrijf waar je op dat moment werkt.

Na afloop van het contract

Wat gebeurt er aan het einde van mijn contract?
Als je jouw hele fase A contract hebt doorlopen, dan kan je overgaan naar fase B. Wij houden dit in de gaten en brengen jou hiervan tijdig van op de hoogte. Het kan ook zijn dat de werkgever jou tussentijds al een contract heeft aangeboden in overleg met ons.


Wanneer worden de overige reserveringen uitbetaald?
5 weken na je laatste uitbetaling worden alle openstaande reserveringen in een eindafrekening naar jou overgemaakt. Hiervan ontvang je ook een loonstrook.

Mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?

Misschien staat jou vraag tussen een van de andere onderdelen van deze FAQ. Bekijk de andere rubrieken door terug te gaan naar het overzicht.

Hiermee niet geholpen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Telefoon: 072 - 534 85 71
E-mail: info@treffer.nl
Adres: Stationsplein 26-32,1703 WB Heerhugowaard

Gerelateerd nieuws

;